19/12/12

Εργασία για υπολογιστές


Αληθεύει το γεγονός ότι η δημιουργία μιας διαφήμισης αποτελεί ένα δύσκολο κομμάτι καθώς η μετάδοση του επιθυμητού μηνύματος μπορεί να έρθει αντιμέτωπη με μια μεγάλη ποικιλία εμποδίων. Η επιστήμη της επικοινωνίας και της ψυχολογίας έχουν συμβάλλει δίνοντας στοιχεία που βοηθούν στην καλύτερη μετάδοση και κατ’ επέκταση στη καλύτερη πρόσληψη των μηνυμάτων που στοχεύει να μεταδώσει μια διαφήμιση. Σε αυτό το κείμενο θα λειτουργήσουμε κατά κάποιο τρόπο αντισυμβατικά και θα χρησιμοποιήσουμε τις αρχές τους προκειμένου όχι να δημιουργήσουμε μια νέα διαφήμιση, αλλά για να εντοπίσουμε τα στοιχεία τους σε ήδη υπάρχουσες.

Κάνοντας χρήση των βασικών εννοιών της σημειωτικής και ρητορικής επιστήμης, μέσω των πλαισίων, των διαδικασιών και των εργαλείων τους, ερμηνεύσαμε και νοηματοδοτήσαμε στη παρούσα εργασία το περιεχόμενο των εκάστοτε διαφημίσεων.

Οι διαφημίσεις αφορούν το κλάδο των ηλεκτρονικών υπολογιστών και διακρίνονται σε πέντε (5) τηλεοπτικές και μία (1) έντυπη. Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε βασίστηκε στον εντοπισμό των βασικών σημαινόντων και στη διερεύνησή των σημαινόμενών τους. Έπειτα, ακολούθησε η  υποδειγματική και η συντακτική ανάλυση με σκοπό τη διαφώτιση δυσνόητων σημείων. Επίσης, εντοπίσαμε τα σχήματα λόγου, τη διακειμενικότητα και τους σημειωτικούς κώδικες των οποίων γίνεται χρήση σε κάθε διαφήμιση. Τέλος, προχωρήσαμε στη κοινωνική σημειωτική ανάλυση προκειμένου να εντοπίσουμε τα λεγόμενα «κοινά στόχος» στα οποία αναφέρονται και οι τυχόν διαφορετικές ερμηνείες που δίνονται σε κάθε διαφημιστικό μήνυμα.


-------------------------------------------------------------
Για να δειτε την εργασία, ώστε να την σχολιάσετε, επισκεφθειτε την περιοχή του μαθήματος στο eClass. Θα την βρείτε στα Εγγραφα στο ντοσιέ Εργασιες 2012.

Δεν υπάρχουν σχόλια: