19/12/12

Εργασία για Ηλεκτρικές συσκευές


Για την εκπόνηση της παρούσας ομαδικής ακαδημαϊκής εργασίας, στα πλαίσια του μαθήματος «Τεχνικές  επικοινωνίας», επιλέξαμε να αναλύσουμε  δύο τηλεοπτικά spots  και τέσσερις έντυπες διαφημίσεις, που εντάσσονται στο γένος των οικιακών συσκευών. Οι αναλύσεις μας έγιναν υπό το πρίσμα της σημειωτικής ανάλυσης και σύμφωνα με τους κώδικες των επικοινωνιακών μέσων και είναι προϊόντα  υποκειμενικής ερμηνείας.

Η επιλογή των διαφημίσεων έγινε με βάσει οπτικούς παραλληλισμούς, αφαιρετικές τεχνικές και τρικ εντυπωσιασμού. Το στοιχείο του εντυπωσιασμού που εμπεριέχεται σε όλες τις διαφημίσεις μας, προσελκύει το ενδιαφέρον του αποδέκτη, επιχειρώντας να εγκαθιδρύσει στον αναγνώστη- θεατή σχεδόν υποσυνείδητα την εικόνα και την αίσθηση αναγκαιότητας του προϊόντος. Επιπρόσθετα, έχει καταγραφεί πως οι εν λόγω διαφημίσεις διατηρούνται στην μνήμη για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Σκοπός των διαφημίσεων είναι κυρίως να επενδύουν τα προϊόντα με αξία σημαντική και συμβολική, για αυτό και όλα τα σημεία χρησιμοποιούνται με τρόπο που να πείθουν. Πρόθεσή τους άλλωστε, είναι να ενισχυθεί  η επιθυμία  απόκτησης των  προϊόντων και να παγιωθούν θετικά συναισθήματα γύρω από τα εμπορικά σήματα (brands). Στην έντυπη  και τηλεοπτική διαφήμιση, όπου κυριαρχεί η εικόνα, το έδαφος είναι σαφώς πιο πρόσφορο για τη συγκινησιακή προσέγγιση του θεατή και την επίτευξη των ανωτέρων στόχων .

Η μελέτη της εργασίας μας θα φανεί χρήσιμη σε όποιον θέλει να εμπλουτίσει τη γνώση του στη σημειωτική ανάλυση αλλά και να κατανοήσει τους οπτικούς και γλωσσικούς κώδικες που συνθέτουν μια σύγχρονη διαφήμιση και το πώς αυτοί χρησιμοποιούνται για να επικοινωνήσουν αποδοτικά τα μηνύματα τους.

Όσον αφορά στη μεθοδολογίας εκπόνησης των αναλύσεων μέσω της Σημειωτικής , τα βήματα που ακολουθήθηκαν είναι τα εξής :
Αρχικά διατυπώσαμε μια σύντομη περιγραφή των διαφημίσεων και  εντοπίσαμε τα κύρια σημεία  που διακρίνονται σε σημαίνοντα και σημαινόμενα, μελετώντας το βαθμό που αυτά λειτουργούν μέσα σ’ έναν κώδικα ρεαλιστικής αναπαράστασης. Στη συνέχεια, πραγματοποιήσαμε υποδειγματική και συντακτική ανάλυση, εντοπισμό σχημάτων λόγου και προσδιορίσαμε το είδος (genre) στο οποίο ανήκουν. Επιπλέον, αναλύσαμε τις οπτικές, εννοιολογικές και κειμενικές δομές των διαφημίσεων, τους κώδικες που χρησιμοποιήθηκαν και εκτελέσαμε τεστ συμμετατροπής. Ασχοληθήκαμε και με θέματα της κοινωνικής σημειωτικής που προκύπτουν στις διαφημίσεις μας. Στο τέλος της παρουσίασης παρατίθεται σύγκριση μεταξύ τους, τα γενικά συμπεράσματα καθώς και τα οφέλη που αποκομίσαμε από την παραπάνω μελέτη.

-------------------------------------------------------------
Για να δειτε την εργασία, ώστε να την σχολιάσετε, επισκεφθειτε την περιοχή του μαθήματος στο eClass. Θα την βρείτε στα Εγγραφα στο ντοσιέ Εργασιες 2012.

Δεν υπάρχουν σχόλια: